Uštede u prvom tromesečju od instalacije pv solarnog sistema

 

Evo nekoliko zapažanja o uštedama u potrošnji električne energije u domaćinstvu tokom prva tri meseca od instalacije našeg sistema od 5 kW, znači od februara do aprila ove godine.

Prvo, kao što sam pisao u prošlom blog-zapisu na ovu temu, uneo sam potrošnju za poslednje tri godine u EXCEL. Analizom unetih vrednosti video sam da je prosečna potrošnja u ova tri meseca u periodu 2020 do 2022. bila 4.507 kWh. 

Ove godine potrošnja tokom ta tri meseca bila je 3.354 kWh. Koliko sam video prosek temperature vazduha nije bio nešto različit ove godine u odnosu na prethodni period, niti su matrice potrošnje bile drugačije (koristimo isti tip električnih uređaja, provodimo otprilike isto vreme u kući i slično). 

Dakle, pripisujem ove uštede PV solarnom sistemu. Zanimljivo je da vrednost ove uštede, koju procenjujem na otprilike 11.000 dinara (hajde da zaokružimo na €100), ukazuju na ispravnost kalkulacija ovde

U jednom od sledećih zapisa pogledaću i pokušati da objasnim razliku u onome što predvidja PV GIS solarni kalkulator i rezultata koje sam dobio. 

Takođe, evo pravca daljeg razvoja ovog solarnog sistema. Ovde smo pisali o tome kako smo morali da napajanje kućnih aparata razdvojimo na napajanje iz invertera i napajanje direktno iz razvodne table (za dva bojlera). 

To je stoga što je vršna snaga bojlera i svih ostalih aparata (u njihovoj normalnoj upotrebi) negde oko 8 kW, a snaga invertera 5 kW (toliko je i ukupna snaga instaliranih PV solarnih panela) . 

Dakle, sledeći korak je direktno grejanje vode za bojlere pomoću dodatnih PV solarnih panela. Planiram dodatnih 1 kW panela, već sam kupio DC grejač, očekujte tekst o tome.   

 

 

Comments

Popular posts from this blog

Ratnik Sunca, knjiga Živojina Petrovića

EPS: Podsticaj za štednju električne energije

Štedni podsticaj: račun za oktobar