Ratnik Sunca, knjiga Živojina Petrovića


 


Skoro sam sa Ivanom u bioskopu gledao "Čuvari formule", reditelja Dragana Bjelogrlića. Svideo mi se. Jaka priča o nuklearnom incidentu u Vinči, ispričana ubedljivo i ekonomično. O filmu je objavljen prošlog avgusta izuzetno pozitivan prikaz u magazinu Variety, jednom od najuticajnih filmskih glasila na svetu. Scenarista "Čuvara formule" je Vuk Ršumović, čiji rediteljski prvenac "Ničije dete" mi se takođe svideo. 

Elem, film "Čuvari formule" me je podsetio na velikog naučnika iz Instituta u Vinči, heroja i pionira solarne energije u bivšoj Jugoslaviji. To je naravno Branko Lalović, o kome je publicista  Živojin Petrović napisao knjigu sjajnog naslova "Ratnik Sunca". Čitajući knjigu zapitao sam se šta bi profesor Lalović rekao danas, kad bi video koliko je pojeftinila energija iz solarnih panela. I kojom se brzinom ova tehnologija razvija. 



Čini mi se da bi rekao dve stvari. Prva je "Znao sam!" Jer mislim da vizionare zovemo tako, ne zato što su skloni nekakvim praznim maštarijama, već zato što mogu da anticipiraju razvoj nauke i tehnologije. Ali isto tako mislim da bi Profesoru Laloviću bilo žao haotičnog i neracionalnog razvoja solarne tehnologije u Srbiji. Gde su te aukcije koje bi donele uštede u ceni električne energije? Čemu toliki "strateški partneri"? Gde su paneli na svakom krovu? 

Preporučujem Petrovićevu knjigu, koja vešto spaja anegdotalnu građu sa ozbiljnim diskusijama o energetici. I pitam se šta bi bilo, u smislu koliko bi plaćali električnu energiju i kakav vazduh disali, da je Institut u Vinči svojski podržao rad jedinstvenog profesora Branka Lalovića. 

Comments

Popular posts from this blog

EPS: Podsticaj za štednju električne energije

Štedni podsticaj: račun za oktobar